duminică, 13 noiembrie 2022

Dubai - Abu Dhabi...Pasi pe caldaramul opulentei Orientului…(4)

  Dubai - Abu Dhabi...Pasi pe caldaramul opulentei Orientului…(4)


Din Dubai, “am calatorit pe 4 roti” si spre Abu Dhabi, care se afla cam la 150 kilometri distanta. Drumul a decurs perfect pe autostrada fara cusur. 
Am strabatut sosele largi, am trecut peste poduri si am palavrgit tot timpul care a zburat nespus de repede. 
Dar, cam la 30 kilometri inainte de a intra in Abu Dhabi am trait un mic incident de genul "un bob zabava" - cum spune olteanul. Cum asa? Din nefericire, in dreptul punctului de control, aplicatia de pe telefon referitoare la rezultatul testului PCR nu a functionat si...soldatii inarmati de la granita dintre cele doua emirate ne-au intors din drum spunandu-ne clar ca vom avea acces in Abu Dhabi  doar atunci cand voi putea face dovada ca l-am facut la aterizare pe Aeroportul din Dubai. Ce era sa facem? Ne-am intors cativa zeci de kilometri si, din fericire, pe drum, aplicatia s-a deschis, ne-am intors la frontiera si asa am intrat. Brr! Nici acum nu i-am uitat pe acei duri inarmati care gesticulau si se uitau direct si urat la mine si la cartea de identitate!
Orasul este curat, are multe zone rezidentiale opulente si parcuri verzi frumos ingrijite. Din pacate, agenda noastra de vizita s-a rezumat la un singur obiectiv: Marea Moschee sau Moscheea Șeicului Zayed cea mai mare din Emiratele Arabe Unite si a opta din lume. 
Edificiul este un colos construit timp de aproape 10 ani,
fiind rezultatul unei armonizari stralucite a 30 de tipuri de marmura. 
Proiectul – foarte costisitor (jumatate de miliard de dolari) a fost realizat urmarind stilurile islamice: persan, moghul si maur. In desavarsirea lui s-au implicat designeri din o multime de tari printre care: Italia, Grecia, Germania, Maroc, Turcia, Pakistan, India, Emiratele Arabe, Marea Britanie, Iran, China, Noua Zeelanda, Malaezia. 
Toti turistii care doresc sa o viziteze trebuie sa fie imbracati corespunzator, decent si, in plus, femeile trebuie sa aiba capul acoperit complet. In fapt, accesul in Marea Moschee se face dintr-un Mall unde am ajuns...pe o scara rulanta. 
Dupa efectuarea controlului riguros al imbracamintei, am pasit pe banda rulanta care ne-a purtat spre punctul de debut al vizitei; insa, am fost atrasi de un magazin de corpuri de iluminat si am aruncat rapid un ochi: era un "paradis al luminilor".
Vizita este gratuita si dureaza cam 45 minute. Ghida ne-a preluat de la locul marcat riguros si am pasit inauntru. Moscheea include un complex de cladiri, cum ar fi Biblioteca Centrului Cultural al Moscheii dar si mormantul președintelui Emiratelor Arabe Unite, care a comandat acest proiect, respectiv Seicul Zayed bin Sultan Al Nahyan. Pasind in curtea interioara, cu usurinta observi cele 82 de domuri din marmura alba. Interiorul este maret, impunator, opulent. 
Am pasit pe cel mai mare covor din lume, tesut in Iran timp de 2 ani de catre 1200 artizani si asamblat in moschee. Acesta are dimensiuni gigantice: realizat din miliarde de noduri, masoara 5,627 metri patrati si cantareste 35 tone. O adevarata opera de arta! 
Pe bolta Marii Moschei se afla 7 candelabre uluitor de frumoase de productie germana - firma Faustig din Munchen- si realizate din cristale Swarowski, 
iar Sala de rugaciune - opera unui arhitect iranian- poate adaposti circa 41,000 oameni.
Vizita a fost foarte bine conceputa, prezentand mai ales informatiile despre constructia moscheii si mai putin despre conceptele islamice si Coran. Minunat!
Ne-am intors in Dubai pentru ca seara urma sa mergem sa cinam, undeva, pe Insula Palmier, Jumeirah Palm.
Asa am avut ocazia sa admiram un alt spectacol de jeturi de apa si lumini, care are loc din jumatate in jumatate de ora si care este chiar mai frumos realizat decat cel din fata Turnului Burj Khalifa
In departare, stralucea in noapte celebrul Hotel Atlantis The Palm (5 stele).
Am gasit un restaurant chiar in apropierea apei si am mai petrecut o seara de vis. Am luat ceva de inceput, un aperitiv, la parter, 
dupa care am urcat sa savuram un desert, 
dar si o narghilea.
Era ultima seara din acest sejur si cu greu am realizat ca ne despartim a doua zi de Dubai.
Ce pot sa spun? A fost magic, miraculos, spectaculos, dar si foarte intens. Si cum sa inchei relatarea mea? Sa vorbesc in statistici ? Nu, prefer sa-mi amintesc de opulentul oras arab Dubai (cum ziceam la inceput) in varianta romantica...pentru ca asa am trait clipele de acolo.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu